Boxar med varor gillas av kund

Prenumerationstjänster låter små butiker växa

2017-11-10

Genom att erbjuda prenumeration på utvalda produkter eller tjänster kan butiker nå nya kundgrupper och modernisera sitt företagande. Prenumerationstjänster är en nyckel till att på allvar konkurrera om en kundbas som gärna spenderar mer för att själva få göra mindre.

Snygg box med prenumeration på varor

Handplockade varor i snygg förpackning går hem hos kunden som vill få tid över till annat. 

 

Tilltalande koncept för kunden

Prenumerationstjänster sprider sig allt mer i Sverige. Du kan prenumerera på boxar som innehåller allt mellan himmel och jord; matkassar, groomingboxar för män, leksaksboxar, bokboxar och mycket mer. Boxarna tilltalar en kundgrupp som är nyfikna, vill prova nya saker och som gärna betalar för förmånen att någon annan väljer ut bra produkter som skickas hem till dörren i en snygg förpackning.

Ordning på tjänsterna med ny app

Mina Tjänster hjälper kunden att hålla ordning på sina prenumerationer och tjänster. 

 

Nytt sätt för butiker att nå ut

Nu öppnas möjligheten för mindre butiker att konkurrera med de stora kedjornas prenumerationstjänster. Lösningen heter Mina Tjänster, ett bolag som arbetar med att sammanställa privatpersoners prenumerationer och abonnemang. Privatkunden får hjälp att jämföra befintliga tjänster och abonnemang med vad andra företag – som har ett samarbete med Mina Tjänster – erbjuder. Naturligtvis med spartips för kunden, som ges möjlighet att byta till en tjänst som erbjuder samma saker för en mindre summa pengar.

Kund gillar prenumerationsboxar

Prenumerationsboxar blir allt vanligare och är ett smart sätt för butiken att nå nya kundgrupper. 

 

Billig marknadsföring – ny kundbas

Även om privatkunden i dagsläget inte köper precis det du har att erbjuda så visas de prenumerationsboxar som samarbetar med Mina Tjänster som förslag på sådant som kan passa användaren. Det gör att prenumerationsbox-företagen får ett paket med billig marknadsföring som inte är allt för påträngande för kunden, samtidigt som de får chansen att nå en ny kundbas som annars hade kunnat vara svår att nå. Även prenumerationsboxar som kommer från små butiker i städer runt om i landet kan genom Mina Tjänster nå personer i hela Sverige och bredda sin kundbas.

Så här funkar det:

Betala först när kunden ansluter sig

Det som framför allt skiljer Mina Tjänster från traditionella prisjämförelsetjänster som Prisjakt är den tidsbesparingen för användaren som får koll på exakt vilka företag som drar pengar från kontot samtidigt som man snabbt får förslag på alternativ – och sedan låter Mina Tjänster ta hand om byten och uppsägningar. Företagen som samarbetar med Mina Tjänster betalar endast när privatkunder väljer att byta till eller skaffa deras tjänster eller produkter; något som gör det lätt för även små butiker att ansluta sig.

Genväg till bred marknadsföring

Nyligen integrerades Mina Tjänster i Swedbanks app, vilket gör att företagen som samarbetar med dem har möjlighet att nå drygt 4,3 miljoner bankkunder med sina prenumerationstjänster. En smart genväg för den lilla småstadsbutiken som saknar stora summor att avvara till marknadsföring på nationell nivå.

 

Gabriella Mellergårdh


 Tipsa andra

 Följ oss

Skriv din e-adress här så får du ett mail när vi skriver något nytt.

Gör som 2140 andra.





Happy Småland AB
Burserydsvägen 38
333 32 Smålandsstenar

www.butiksinredning.se