omnichannel

2022-12-16

Skyltar är en urgammal form av kundkommunikation!

I butiken kan du kommunicera med dina kunder på olika sätt. Det går förstås alltid att inleda ett samtal för att se om kunden behöver vägledning. Sedan har vi nyare former av interaktiv kommunikation med skärmar och stimuli form av ljud, bild och till och med doft. Men om du vill dra nytta av en urgammal form av kommunikation som fortfarande är...

2019-11-28

Google och Clas Ohlson skapar dragkraft i den fysiska butiken

Att Google satsar på att synas i fysiska butiker är en tydlig signal om vikten av att starka varumärken får möta människan i verkliga livet, inte bara på digitala plattformar.   Clas Ohlson på Drottninggatan i Stockholm blir en av de första butikerna i världen som testar Googles satsning på fysisk...

2019-02-06

Viktigt att låta kunden känna på varorna

Samtidigt som e-handeln växer finns också en stark växande trend som talar för den fysiska butiken. JYSK Sverige är det senaste av en lång rad exempel. Samverkan mellan fysisk butik och e-handel – Vi tror på en samverkan mellan fysiska butiker och e-handel. En del av vårt sortiment finns just nu bara online. Vi vet att det är...

2018-01-15

CES 2018: Fem framtidstrender för detaljhandeln

Världens största tech-mässa, CES, gick av stapeln förra veckan i Las Vegas. Ett av många seminarier satte fokus på fem framtidstrender för detaljhandeln. Vissa pratar om handelns apokalyps, men den fysiska butiken har fortfarande stora möjligheter att behålla sin position – om...

2017-11-24

E-handel – ett sätt att lyfta din fysiska butik

E-handel är nyckeln för att små butiker ska överleva och växa. Genom att ha en webbutik som komplement till den fysiska butiken kan man nå helt nya målgrupper, få kunder från hela landet och i förlängningen också dra kunder till den fysiska butiken. Precis så här enkelt kan det vara: ...

2017-11-10

Prenumerationstjänster låter små butiker växa

Genom att erbjuda prenumeration på utvalda produkter eller tjänster kan butiker nå nya kundgrupper och modernisera sitt företagande. Prenumerationstjänster är en nyckel till att på allvar konkurrera om en kundbas som gärna spenderar mer för att själva få göra mindre. ...

2017-06-19

Smartare direktreklam når kunderna i telefonen

Glöm den fysiska direktreklamen i brevlådan. Med Shopguns lösning kan butiksägare på ett modernt och effektivt sätt nå ut med aktuella erbjudanden. Tack vare den lättanvända appen kan man vinna kunder och nå nya målgrupper.Digitaliserat, sökbart och nåbart för allaDen danska appen Shopgun samlar kataloger...

2017-05-09

Urb-it – ett helt nytt sätt att handla

Han vill krossa myten om att den fysiska handeln är döende. Tvärtom är det en blomstrande säljkanal som visar en positiv trendkurva och som bekräftar vikten av det personliga mötet och mänskliga relationer, menar Mats Forsberg, VD och medgrundare av Urb-it. – E-handeln...

2017-05-05

Digital signage - börja idag

Idag sker det första mötet mellan varumärke och konsument allt oftare i den digitala världen och butiker arbetar hårt med att integrera digitala lösningar i den fysiska inredningen. Virtual reality, augmented reality, RFID och beacons är bara några exempel på områden där man testar sig fram för att finna kundnyttan i användandet...

2017-05-04

Den fysiska butikens revansch

Svarta rubriker om e-handel som orsakar butiksdöd är rent nonsens. Tvärtom har den fysiska butiken framtiden för sig. – Det är dags för butiksägarna att dra av sig offerkoftan och förstå att man har fantastiska möjligheter. Butikslokalen är oerhört central och kommer så att vara inom överskådlig framtid,...

Senaste inläggen

Den här webbplatsen använder cookies. Läs mer »


Tack, jag förstår