Inspiration


Inlägg

ett lyft för fysisk butik

E-handel – ett sätt att lyfta din fysiska butik

2017-11-24

E-handel är nyckeln för att små butiker ska överleva och växa. Genom att ha en webbutik som komplement till den fysiska butiken kan man nå helt nya målgrupper, få kunder från hela landet och i förlängningen ...

Läs mer »
Boxar med varor gillas av kund

Prenumerationstjänster låter små butiker växa

2017-11-10

Genom att erbjuda prenumeration på utvalda produkter eller tjänster kan butiker nå nya kundgrupper och modernisera sitt företagande. Prenumerationstjänster är en nyckel till att på allvar konkurrera om ...

Läs mer »
Kylda varor förvaras energismart

Så vill kunden handla kylda varor

2017-10-30

I en livsmedelsbutik går mer än halva energikostnaden åt till att kyla varor. Nu är ny forskning på väg för att skynda på energieffektiviseringen i butik, något som både ger vinster för miljö och matvarukvalité ...

Läs mer »
transporter i app

Smart frakt för skrymmande varor

2017-10-03

Hur ska en butik lyckas sälja stora, skrymmande varor till en kund som inte har egen bil och därför inte kan köra hem fyndet? En lösning kan vara uppstickaren Tiptapp, ett appbolag, som vänder sig till ...

Läs mer »
Kölapp digitalt

Digital kö-lapp underhåller kunderna

2017-08-30

Man brukar säga att vi svenskar är bra på att stå i kö. Vi vet att man ställer sig sist och väntar på sin tur. Men långa ringlande köer är ändå ett stressmoment både för kunden och butiken. Därför har ...

Läs mer »
spela och samla rabatt

Locka kunder till butiken med mobilspel

2017-08-16

Jo det kan faktiskt löna sig att spela mobilspel. ICA Kvantum i Välsviken, Karlstad har lockat kunder till sin butik med hjälp av en spel-app utvecklad av digitala innovationsbyrån Sticky Beat. Shopping ...

Läs mer »
Bättre likviditet med Splitgrid

Så kan butiken räddas ur likviditetsknipan

2017-07-02

Hur minskar du din butiks ekonomiska risk utan att tappa varken omsättning eller kunder? Svaret kan vara Splitgrid - en teknisk lösning som används av varumärken som Fred Perry, Kosta Boda och Velour.   ...

Läs mer »
telefonen ger smart direktreklam

Smartare direktreklam når kunderna i telefonen

2017-06-19

Glöm den fysiska direktreklamen i brevlådan. Med Shopguns lösning kan butiksägare på ett modernt och effektivt sätt nå ut med aktuella erbjudanden. Tack vare den lättanvända appen kan man vinna kunder ...

Läs mer »
Butik använder AR

Kombinera det fysiska och det digitala i din butik

2017-05-09

Låt ditt företags DNA skina så att din butik blir något mer än ytan den upptar! Det rådet ger Andreas Stjärnhem, Creative Director på digitala innovationsbyrån Sticky Beat. Småbutiker har gått upp i  ...

Läs mer »
Hemleverans från butik med Urb-it

Urb-it – ett helt nytt sätt att handla

2017-05-09

Han vill krossa myten om att den fysiska handeln är döende. Tvärtom är det en blomstrande säljkanal som visar en positiv trendkurva och som bekräftar vikten av det personliga mötet och mänskliga relationer ...

Läs mer »

 Tipsa andra

Instagram



Happy Småland AB
Burserydsvägen 38
333 32 Smålandsstenar

www.butiksinredning.se