Inspiration


Inlägg

En konkurrensutsatt bransch

Fysik butik kompletterar e-handeln

2017-03-17

E-handeln fortsätter att växa. Under 2016 steg den totala e-handeln i Sverige med 16 procent och utgör nu 7,7 procent av den totala detaljhandeln – och 13,6 procent av sällanköpsvaruhandeln. Här kan du ...

Läs mer »
Fysiska butiker hotas av ökande e-handel

Så undviker du butiksdöden

2017-03-14

– Den fysiska butiken är inte död, den har bara fått en annan roll där hela köpprocessen inte sker i den fysiska världen, menar Magnus Ohlsson, detaljhandels- och marknadsexpert. Han skriver på Linkedin ...

Läs mer »
Försäljningen ökar med rätt butiksdisplay

Maxa försäljningen med genomtänkt display

2017-02-03

Det tål att upprepas – hur en produkt presenteras i din butik är avgörande för hur den kommer att sälja. Och här handlar det både om en säljande butiksdisplay och en genomtänkt produktexponering.

Läs mer »
Butiksförsäljning är beroende av goda relationer med kunden

Bygg starka kundrelationer!

2017-01-25

Oavsett om du säljer online, offline eller omni behöver fokus ligga på att bygga relationer med kunden. Tar du tempen på den svenska och europeiska detaljhandelns digitalisering och jämför med USA så ...

Läs mer »
Säljaren och kunden möter varandra

Opersonliga säljare säljer mer

2017-01-13

Det handlar inte bara om den fysiska miljön. Musik, ögonkontakt – och opersonliga säljare – får kunderna att trivas och handla mer i butiken. Det visar en ny avhandling i psykologi.   Tvärt emot generella ...

Läs mer »

5 vanliga misstag när du dekorerar ditt skyltfönster

2016-10-28

Att skapa attraktiva skyltfönster är en konst. Stora kedjor och varumärken har oftast hjälp av en visual merchandiser, men för en mindre butiksägare gäller det att tänka smart själv. Marica Gigante, bloggare ...

Läs mer »

Låt din butik dofta!

2016-10-20

Nu är det bevisat – igen. Dofter påverkar vårt köpbeteende. Ny forskning visar att vår köpintention ökar med hela 40 procent när både synintryck och luktsinne aktiveras. Studien visade på ett tydligt ...

Läs mer »
pokemon go för butiker

Ökad försäljning i butik med Pokémon Go

2016-09-20

Succéspelet Pokémon Go kan hjälpa till att lyfta dagligvaruhandeln. City Gross har redan testat kraften i fenomenet. En #-tävling, lockbeten i form av så kallade lure modules, fri wifi och erbjudanden ...

Läs mer »
tyst timme i butiken

Ett varuhus där alla måste vara tysta

2016-09-19

Hur anpassad är din butik för människor med särskilda behov? Aseda Living i Manchester, England, har inför en tyst timme varje vecka för att hjälpa personer med autism och andra som besväras av höga ljud ...

Läs mer »
Skyltning i butik

Eye level is buy level

2016-04-26

Butikskommunikation Säg att din butik har 40 000 artiklar i sortimentet – och en normal person använder sig av kanske 200 av dem på årsbasis. Hur gör du då för att nå ut i butikskommunikationen? Det är lätt att vi glömmer ...

Läs mer »

 Tipsa andra

Instagram



Happy Småland AB
Burserydsvägen 38
333 32 Smålandsstenar

www.butiksinredning.se